Atac.ro

14 modalități de a învinge frica. Sunt la îndemâna oricui

14 modalități de a învinge frica. Sunt la îndemâna oricui

Teama este un sentiment firesc al oricărei vietăți și provine din instinctul de conservare. Numai cei lipsiți complet de frică sunt cu adevărat cazuri clinice.Evident, ea face parte din trăirile interioare ale omului. Însă, teama […] The post 14 modalități de a învinge frica. Sunt la îndemâna oricui appeared first on IMPACT.

Teama este un sentiment firesc al oricărei vietăți și provine din instinctul de conservare. Numai cei lipsiți complet de frică sunt cu adevărat cazuri clinice.Evident, ea face parte din trăirile interioare ale omului. Însă, teama nu trebuie să ne domine existența. E ca și cum un automobil merge cu frâna de mână trasă. Fobiille de tot felul, dacă nu blochează, cel puțin împiedică tendința naturală de a înota cu succes în bazinul vieții.

14 modalități de a învinge frica

La începutul fiecărui an nou, mulți oameni iau hotărâri de a se schimba în bine. Dintre toți cei care reușesc să ia poziții în acest sens mulți eșuează. Dar o fac înainte de a da o șansă succesului din cauza fricii. Unii se tem de eșec, altora le este frică de succes. Indiferent de sursa lipsei de curaj, îi imobilizează pe prea mulți și îi împiedică să realizeze ceea ce își doresc și de care sunt capabili. Nu există o modalitate mai sigură de a eșua decât să nu încerci niciodată. Nicicând, nu lăsa frica să-ți omoare forța înainte de a acționa. Iată câteva moduri de a depăși înfricoșarea și de a face ca în viața ta nimic să nu te poată reține.

Iată câteva antidoturi împotriva acestui „sabot” pe care specialiștii le recomandă celor pentru care un astfel de impediment este cu adevărat o problemă.

14 modalitati de a invinge frica
14 modalitati de a invinge frica

Înțelege frica și trateaz-o ca atare

Frica există pentru a ne păstra în siguranță. Nu este în mod inerent un rău sau un bine, ci un instrument pe care îl putem folosi pentru a lua deciziile cele mai potrivite. Teama nu este concepută pentru a ne menține inactivi, ci pentru a ne ajuta să acționăm echilibrat în situații menite să genereze rezultatele de care avem nevoie și pe care ni le dorim. Acceptați frica precum un exercițiu de instrucție și lăsați-o să vă informeze acțiunile, dar nu vă lăsați controlați de ea.

Nu face doar ceva, ci domină!

Avem tendința de a admira oamenii care sunt rapizi în acțiune, însă puterea de deliberare, de a crea un plan și a vă asuma un ritm bine decis sunt, de asemenea, acțiuni. Multe dintre întreprinderile de succes au fost amenințate sau distruse numai din pricina grabei. Atunci când frica lovește, gândiți-vă dacă acțiunea corectă este aceea  în care aveți putința să analizați opțiunile și să faceți o alegere înțeleaptă, solidă rațional, mai degrabă decât să aderați la ceea ce doar pare a fi corect la o pripită estimare.

Numește frica

Uneori, doar a spune care este teama ta îți dă puterea să o depășești. Spune-ți frica franc, cu voce tare, notează-o sau concentrează-ți mintea asupra ei. Când încerci să o ignori, aceasta crește. Când te confrunți cu ea, se micșorează.

Gândește pe termen lung

Dacă ești antreprenor, s-ar putea să te gândești cu groază că nu vei reuși să întocmești următorul stat de plată. Dar care este perspectiva ta pe trei luni sau  pentru următorii trei ani de acum înainte? Gândirea pe termen lung nu vă va rezolva problema pe un interval scurt de timp, însă vă poate ajuta să vă gândiți la ea mai obiectiv și să găsiți soluția potrivită.

 Educă-te!

Nu ne este frică de nimic atât de mult decât de necunoscut. Dacă frica se bazează pe o lipsă de informații, atunci obține-le! Împreună cu cunoștințele de care ai nevoie pentru a examina situația pe baza faptelor, mai degrabă decât pe cea a speculațiilor.

Pregătește-te, exersează, joacă-ți rolul!

Frica numărul unu în Statele Unite este vorbirea în public. În multe sondaje, însăși moartea se clasează pe locul secund după cea de ține un discurs în fața unui grup. Dacă teama ta este legată de performanța într-o anumită activitate, atunci pregătește-te, exersează și joacă-ți rolul. Carmine Gallo, autoarea cărții Talk Like TED. spunea despre dr. Jill Bolte-Taylor că și-a pregătit un popular discurs, lucând la el de peste 200 de ori. Efectul nu s-a lăsat așteptat, având mai mult de 18 milioane de vizualizări. Dacă nu există atât de mult timp, Gallo afirma: „Mi se pare că exersarea unei prezentări de minimum 10 ori este ideală”.

Utilizează presiunea colegilor

Ai încercat vreodată ceva înfricoșător, cum ar fi să sari de pe un pod înalt într-un râu, doar pentru că ai fost însoțit de prieteni care te îndemnau s-o faci? Presiunea celor prezenți, ca și frica în sine, poate fi pozitivă sau negativă, în funcție de modul în care este exercitată. Înconjoară-te de oameni care te vor ajuta să depășești temerile care te rețin de la ceea ce îți dorești.

Vizualizează succesul

Sportivii își pot imagina finalizarea cu succes a unei acțiuni fizice de mii de ori înainte de a o îndeplini. Această cartografiere mentală asigură ideea că atunci când corpul se află în mișcare, este mai probabil să-și urmeze calea prestabilită. Aceeași practică te va pregăti pentru a reuși în orice încerci să obții.

Câștigă simțul proporției

Cât de important este, într-adevăr, lucrul de care ți-e frică? Uneori suntem atât de prinși de succesul sau eșecul unei anumite căutări încât ne pierdem sensul în care se potrivește cu tot ceea ce prețuim. Întrebați-vă care este cel mai rău lucru care se poate întâmpla? Uneori, realitatea este rea, dar de multe ori s-ar putea să descoperi că teama în sine este mai rea decât orice ți-e frică să se întâmple.

Obține ajutor

Indiferent de ce ți-e teamă, este întotdeauna ceva ce trebuie să faci singur. La nevoie, poți găsi un mentor sau un grup de sprijin care să te ajute să treci puntea reținerilor. Sportivii au antrenori. Elevii au profesori. Uneori, prietenii, chiar dacă nu au experiență în domeniul în care lupți, pot oferi sprijinul necesar pentru a face față înspăimântării.

Urmărește-i pe alții, găsește o rețetă

Faceți ceva care nu a fost făcut niciodată sau puteți urma pașii altcuiva care a reușit înainte. Există o formulă sigură pentru succes. Poate că cineva a scris o carte pe această temă sau puteți modifica o formulă dintr-un alt domeniu pentru a vă atinge scopul propus.

Nevoia unei atitudini pozitive

În cartea lui Brian Tracy „The Power of Self-Confidence: Become Unstoppable, Irresistible, and Unfraid in Every Area of ​​Your Life” , el întreabă: „Ce ai face diferit dacă ți-ar fi absolut garantat succesul în orice întreprinzi?” Ai încerca mai multe lucruri? Ai continua să lucrezi mult după ce alții au renunțat? Oamenii care au atitudini pozitive își apropie victoria, pentru că au continuat să încerce, după ce alții au depus armele.

Fii dispus să pivotezi

După cum de multe ori se zice: „Dacă la început nu reușești, încearcă, încearcă din nou”. Însă există și zicala „Nebunia înseamnă să faci același lucru iar și iar așteptându-te la rezultate diferite”. Dacă te reține să faci ceva din nou pentru că nu a funcționat ultima dată, află de ce nu a mers și încearcă ceva diferit, înainte de a te da bătut.

Concentrează-te pe ceilalți ca motivație

Există lucruri pe care nu le-am face niciodată pentru noi înșine, dar pe care le-am face rapid și fără teamă pentru alții. Hyrum Smith, co-fondatorul „Franklin Covey”, a întrebat odată o mamă aflată în audiența sa, în timpul unei prezentări, dacă ar fi dispusă să traverseze o îngustă punte metalică  plasată între acoperișurile a doi zgârie-nori. Femeia a negat decis încercarea. Apoi, a întrebat-o dacă ar face-o pentru un milion de dolari, adăugând că de data aceasta bate puțin vânt și cad picături de ploaie. Din nou, răspunsul a fost negativ. Pe urmă, i-a spus să-și imagineze că al său copil se află pe marginea clădirii de vizavi, iar dacă nu ajunge la el în 10 secunde, acesta ar cădea în gol. De data aceasta, respectiva mamă nu a ezitat în a accepta provocarea. (sursa: forbes.com).

The post 14 modalități de a învinge frica. Sunt la îndemâna oricui appeared first on IMPACT.

copyright © 2022 Atac.ro